top of page

Zero Emission or Hybrid pick-ups, with a steering trailer designed by  MTM;  from 2023 on the smarter choice

MTM-city smart trailer basic chassis; light weight exchangeable bodies including those with temp controlled add-ons are available on demand.

Nederland is transportland. In-, uit- en doorvoer plus mega logistiekecentra's om de juiste collies op tijd en in de goede volgorde in de laadruimte te krijgen.  
 
Het wordt wel steeds drukker op de wegen en in de straten,   o.a. door de groei van het online shoppen.  Want die spulletjes moeten wel allemaal worden thuisbezorgd, net als de kant- en klaarmaaltijden, groenten en ga zo maar door. 

Ook voor de transportondernemers gaat vanaf 2025  in rap tempo veel veranderen. Want 30 is het nieuwe 50, maar ook wegbarrières schieten als paddestoelen uit de weg! Tsja,  en voor de "ZES" steden geldt hetzelfde (ZES wordt LEZ 2.0).

Andere steden gaan met vergunningen werken, kilometerbeprijzing, en stringentere venstertijden of beperken de breedte van het transportvoertuig
E.e.a. zal de marges behoorlijk onder druk zetten. En overschakelen op elektrisch bussen is voorbehouden aan een kleine groep met onbeperkte toegang tot kapitaal en laag dagkilometrage.  Voor menig transport/ koeriersbedrijf een brug te ver.


Maar.. lichtpuntje, zeker voor transporteurs die nu nog bakwagens inzetten (17m3). Met het GS21-concept kan per voertuig zo'n 90.000 Euro bespaard worden (2023-2027). Hoezo laadklep nodig? Hoezo Innolift aanschaffen?

Hallo!, da's zo'n € 1500 kostenbesparing per maand (TCO op basis van financelease, bij ca. 80.000 KM/jaar per bakwagen). Oh ja.. en een BE rijbewijs volstaat !

 
bottom of page