top of page
tenor (1).gif
Mobiliteit en economische bedrijvigheid hebben een directe relatie met elkaar. Het duidelijkst merkbaar is dat in en rondom grotere steden. Er ontstaan n.l. steeds meer knelpunten m.b.t. filevorming, parkeeroverlast,  luchtkwaliteit, verkeersongevallen. Waar voornoemde zaken direct zichtbaar of voelbaar in de portemonnee zijn, zorgen schadelijke gassen, en fijnstof voor gezondheidsproblemen op termijn. 

Steeds meer steden zijn bezig hier wat tegen te doen. In Nederland zijn nu al zo'n 40 steden die de "ZES" gedachte aanhangen.  Maatregelen zoals kilometerbeprijzing, parkeerregulering, snelheidsverlaging, herinrichten (afsluiten/ versmallen) van wegen teneinde tegen 2027 een autoluwe stad te realiseren. Dat laatste onderstrepen wij, echter de "marsroute" zou wat GS21 betreft ook langs andere wegen kunnen verlopen. Wij staan een aanpak voor die minder weerstand zal oproepen en in economisch en maatschappelijk opzicht veel gunstigere effecten zal hebben.

Behalve dat hiermee de transitie naar zero emissie veel effectiever zal verlopen staan ook maatschappelijke aspecten zoals het scheppen van  extra werkgelegenheid en het verlagen van de kans op verkeersgerelateerde letselschade centraal.



 
bottom of page